Karpal Tünel Sendromu

Karpal Tünel Sendromu (El Bilek Sinir Sıkışması)

• Medyan sinirin el bileğindeki karpal tünelden geçerken çevre kılıf tarafından sıkışmasıdır.
  • En temel nedenler; el bileğinin aşırı kullanılması, fiziksel soğuk, hormonal hastalıklar ( diyabet, tiroid, jinekolojik v.b) ile nadirenbazı romatizmal hastalıklardır.
  • Günümüzde sık temizlik yapma alışkanlığı,  güç uygulama ile el bileğini sıkma ve bilgisayar klavyesi kullanımı kullanım nedenli sık nedenlerdir.
  • Gece ve sabaha karşı el bileklerinin uyuşması, elde şişme ve elin ilk 3 parmağında daha fazla olan ve bazen 4. parmağı içine alan uyuşma-ağrı ve bu uyuşmanın el sallama ile kısmen azalması tipiktir.
  • Hastaya tedavide; genel olarak ilk başta B12 vitamini ile beraber elin korunması ve istirahat ile gece ateli denilen el bilek koruma bilekliği verilir ancak çözüm değildir.  El bileğine lokal uygulanan kortizonlu enjeksiyonların kısa dönemde rahatlaması dışında, uzun vadede sonuç vermediği ve yapışıklıkları arttırdığı tüm klinisyenlerin neredeyse ortak görüşüdür.
  • Gerçek çözüm tam NEDENİN ortaya konmasıdır. Bu da eşlik eden boyun, sırt ve diğer eklem problemlerinin tesbiti ve organsal ilişkinin ortaya konmasına dayanır.
  • El bilek ve sırt ve boyun sinirsel ağının iyi incelenmesi ve beraberinde gerçek nedenin dahil edildiği bütüncül tedaviler ile tedavi başarısı yüksektir.
  • Tedavide nöral mobilizasyon, sempatik blokların ortadan kaldırılması ve organsal disfonksiyonların beraberinde tedaviye alınması ile tam sonuç almak mümkündür.
  • Cerrahi en son seçenek olarak değerlendirilmelidir.