Manuel Terapi

Manuel Terapi Nedir?

• Özel tekniklerin kullanıldığı ve el ile uygulanan tedavi yöntemlerinin genel adıdır. Manuel terapinin bilinen ilk tanımını, fikirleriyle modern tıbbın da temellerini oluşturan Hipokrat yapmıştır. Hipokrat’ın hastalar üzerinde çeşitli uygulamalar denediği bilinmektedir.
  • Uluslararası Ortopedik Manuel Terapi Federasyonuna göre; “ Manuel terapi teknikleri eklemlere ve /veya ilişkide bulunan yumuşak dokulara yapılan ve el becerileri gerektiren pasif hareketlerdir’.
  • Manuel Terapi, ülkemizde henüz yeni bir tedavi olsa da Modern Tıp’ta da yerini çoktan almıştır. Yaklaşık bir asırdan beri Amerika ve Avrupa ülkelerinde fakülteler bünyesinde kurulmuş bir bilim dalıdır ve yine başta Amerika ve Avrupa olmak üzere dünyanın her yerinde başarıyla uygulanmaktadır. Manuel Terapi’de amaç, eklemlerde blokaj olarak adlandırılan kısıtlanmış hareketi en yüksek derecede ve ağrısız bir şekilde artırıp işlevini yeniden sağlamak ve beden mekaniğini korumaktır. Manuel Terapinin etkin ve güvenli uygulanması için hareket sisteminin anatomik, biyomekanik ve nörofizyolojik olarak ayrıntılı değerlendirilmesi gereklidir.
  • Ülkemizde Manuel Terapi eğitimi almış hekimler tarafından bir tedavi yöntemi olarak diğer tamamlayıcı tıp yöntemleriyle de bütünleştirilerek gereksiz ameliyatları önlemek ve yaşam kalitesini arttırmak üzere tüm kas iskelet sistemi sorunlarında uygulanmaktadır.

Manuel Terapi Nasıl Uygulanır ?

• Kas-iskelet ağrılarının çok büyük bir bölümü miyofasyal (kaslar ve kasları saran zarlar sistemi) sorunlardan kaynaklanır. Doku sertleşmeleri, tendon iltihapları, kas sertleşmesi, bağ dokusu tetik noktaları ve bunların tetiklediği gerilimlerden dolayı dayanılmaz ağrılar oluşabilmektedir.
  • Esas olarak yoğurma gibi büyük masaj teknikleri; (geleneksel masajın aksine) sebebe dayalı uygulamalarla manuel terapik manipülasyonlar ve mobilizasyonlarla hedeflenen derin doku masajı ile bu sorunları manuel terapik tekniklerle çözebilme imkânımız vardır. Bu yöntem, doku derinliklerine ulaşan parmak ucu ile daralan enerji noktalarını aktive ederek uygulanır.
  • Küçük alanlara uygulanan basınçlı masaj dokuda hedeflenen bir uyarıcı reaksiyona yol açar. Böylece hedeflenen derin doku masajı vücudu çeşitli şekillerde çalıştırır.

Manuel Terapi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

• Boyun Fıtığı
  • Boyun Düzleşmesi
  • Servikal Omurga Düzensizlikleri
  • Bel Fıtığı
  • Faset Sendromu
  • Diz Ağrıları
  • Menisküs Yaralanmaları
  • Fibromiyalji
  • Donuk omuz
  • Miyofasyal problemler
  • Miyalji (kas ağrıları ve spazmlar)
  • Tenisçi Dirseği (Lateral epikondilit)
  • Golfçü Dirseği (Medial epikondilit)
  • Karpal Tünel Sendromu
  • Sinir Sıkışmaları ( Radial, Ulnar, Median sinir)
  • Lumbal Omurga Düzensizlikleri
  • Bel kayması
  • Skolyoz (Omurga eğrilikleri)
  • Kifoz
  • Konstipasyon (Kabızlık)
  • Adet Ağrıları
  • Sakroiliak Eklem Problemleri
  • Kalça Ağrıları
  • Kasık Ağrısı
  • Siyatik Sinir Sıkışması
  • Ayak Bileği Ağrıları
  • Topuk Dikeni
  • Hallux Valgus (Ayak başparmak çıkıntısı)
  • Tinnitus (Kulak çınlaması)
  • De Quervain Tenosinoviti
  • Tetik parmak
  • Kırık sonrası rehabilitasyon

Manuel Terapi hangi Durumlar Uygulanmaz?

• Kaynamamış kırıklar
  • İleri derecede osteoporoz
  • Romatoid artrit
  • Enfeksiyöz artritler