Nöral Terapi

Nöral terapi ağrı tedavisinde güncel, etkili bir tedavi seçeneği olarak son yıllarda başta Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinde olmak üzere bir çok ülkede yaygın bir şekilde kullanılan bir tedavi yöntemidir.

Nöral Terapi Nedir?

• Nöralterapi otonom sinir sisteminden kaynaklanan hastalıkların tanı ve tedavisinde uygulanan enjeksiyon tekniği ile uygulanan medikal bir yaklaşımdır.
  • Bozucu alan denilen lokal bozukluklar, elektrofizyolojik unstabilite ve anormal nörolojik sinyaller ile otonom sinir sistemini reaksiyona sokarlar.
  • Bozucu alanlar fiziksel ve ruhsal travma sonrası ortaya çıkabilirler. Bu taravmalara örnek olarak cerrahi skarları, geçirilmiş ameliyatları veya ruhsal dünyamız için bir yakınımızı  kaybetmeyi örnek olarak verebiliriz.
  • Otonom sinir sistemi bu bozucu alanlara tepki göstererek, vücudun uzak bölgelerinde rahatsızlık yaratabilir. Örneğin bir apandisit skarı uzun süren baş ağrısının kaynağı olabilir.
  • Otonom sinir sistemi bozucu alanlara değişik yollarla tepki verir. Miyofasiyal veya diğer ağrılı sendromlar oluşabilir. Visseral fonksiyonları bozulabilir.  Sonuçta astma, angina, irritabl barsak sendromu, adet düzensizlikleriyle beraber tüm  kas iskelet sistemini ilgilendiren  hastalıklar otonom sinir sisteminin etkilenmesiyle ortaya çıkabilir.
  • Cerrahi girişim ve ilaç kullanan hastaların önemli bir bölümünde bozucu alanlar bulunabilir. Bu nedenle bu alanlar otonom sinir sistemi ile ilgili birçok ağrılı sendromda aranmalıdır.
  • Nöralterapi uygulamasında temel zorluk bu bozucu alanların tesbit edilmesidir. Büyük skar izlerini kolaylıkla bulabiliriz. Fakat dişler, otonomik gangliyonlar ve iç organlarındaki bozucu alanları tesbit etmek zordur, uzmanlık ve tecrübe gerektirir ve tüm bunlar somatik disfonksiyonlarla bir arada bulunur. Somatik disfonksiyonlar kesinlikle otonom sinir sisteminin bozucu alanlara karşı reaksiyonu sonucu ortaya çıkarlar.

Bozucu Alanlar 3 Farklı Yöntemle Bulunabilinir.

1. öykü alma tekniğidir. Hastalıktan önce geçirilen her şey zaman-sonuç ilişkisi içerisinde sorgulanır.
  2. fizik muayene yöntemidir. Head zone denilen deri değişiklikleri aranır. Hastalığın hangi omurga segmentleri ile ve hangi eklemler ile ilişkili olduğu ayrıntılı olarak incelenir.
  3. Applied Kinesiology testidir. Sinir sistemi ile kaslar arasındaki ilişki kullanılarak yapılan bir adele testidir. Tanıyı doğrulatmak için kullanılır.
  • Tedavi en kolay parçasıdır. Seyreltilmiş ( % 0.4 – 0.5 ) prokain veya lidokain kullanılır. Ağrılı bölgeler, omurga zinciri ve hastalığı ortaya çıkaran bozucu alanlara uygulama yapılır.
  • Bu tedavinin gerekçesi, bozucu alanların sebep olduğu hücre membran instabilitesini regüle etmektir.  Verilen anestetik madde (Prokain veya lidokain) ile  hücrenin elektriksel potansiyeli restore edilir, dokuların fizyolojisi normalleştiilir
  • Tedavi  etkisi lokal anezteziğin beklenen etkisinden uzun sürer ve tekrarlayan tedaviler bozucu alanın etkisini ortadan kaldırarak iyileşmeyi sağlar.

Nöralterapi İle Tedaviye Alınan Hastalıklar

• Baş, boyun, sırt ve bel ağrıları
  • Boyun ve bel fıtıkları
  • Diz, kalça, omuz ağrıları
  • Migren ve diğer baş ağrıları
  • Ankilozan spondilit, fibromyalji
  • Romatizmal hastalıklar
  • Alt ekstremite dolaşım bozukluğu
  • Fascial paralizi (yüz felci) , Trigeminal nevraji
  • Kulak çınlaması ve baş dönmeleri
  • Huzursuz bacak sendromu
  • Stres, depresyon, anksiyete, unutkanlık, nevralji
  • Uyku bozukluğu  ve düzensizliği
  • Zona ve sekeli
  • Kronik yorgunluk sendromu
  •  Tiroid hastalıklarının tedavisi
  • Menapoz sıkıntılarının giderilmesi
  • Adet düzensizlikleri ve şiddetli adet sancılarının tedavisi
  •  Bağırsak hastalıklarını tedavisi (irrtabl kolon sendromu, ülseratif kolit ve crohn)
  • Vücudun toksinlerden arındırılması
  • Anti-aging (yaşlanmanın önlenmesi)
  • NÖRAL TERAPİ; F. ve W. Huneke adında iki Alman doktor tarafından bulunup, geliştirilmiştir

Uz. Dr. Turgay Altınbilek’in katkıları ile.