Osteopati

Dile kolay…öğrenmek için 5 yılımızı verdiğimiz, türlü yolculuklar ve bir sürü yabancı dile katlandığımız tedavimiz ?. Geç oldu ama güzel oldu ? . Verdiği keyif ve hastalarımıza verdikleri ile de eşsiz tedavimiz ✨.
Osteopatinin en kısa tanımı ‘şifa dağıtan eller”.

Amerikalı doktor Andrew Still Taylor tarafından geliştirilen Osteopati; diğer tıbbi disiplinlerle el ele çalışır. Vücudun birlikte ve bütünlük içinde çalıştığı fikrinden yola çıkar. Diğer tüm tedavi yaklaşımlarına ek seçenekler üretir. Vücuttaki sistemlerden herhangi birinde (dolaşım, solunum, sindirim, sinir…v.b) bir kısıtlılık oluştuğunda kişinin var olan vücut dengesi bozulmuş olur. Sonuçta ağrı, enflamasyon, tutulma, hareket kısıtlılığı, ateş, şişlik ….vb sağlık sorunları ortaya çıkar. Osteopatinin bütünlükçü yaklaşımına göre mevcut patoloji hangi sistemden kaynaklanıyorsa o sistem tespit edilmeli ve tedavi edilmelidir.

• Osteopati vücudu bir bütün olarak ele alarak değerlendiren ve vücuttaki işleyişin nereden ve hangi nedenle bozulduğunu ortaya koymaya çalışan elle teşhis ve elle tedavi tekniklerinin tümüdür.
  • Osteopati doktorları, kas-iskelet sistemi dahil olmak üzere tüm vücut sistemlerinin bir arada çalıştıklarını bilirler.
  • Vücut yapısı ile vücut fonksiyonu arasındaki kritik ilişkiyi tanımlayarak, bir sistemdeki bir bozukluğun başka bir sistemin ve / veya sistemlerin işlevlerini değiştirebileceğini bilir ve bunun için eğitilir.
  • Sadece bir belirti veya şikayet üzerinde odaklanmaz; yaşam tarzı, çevre, beslenme, spor ve duygusal refah dahil olmak üzere hastanın yaşam biçimi ve alışkanlıklarına odaklanır.
  • Kas iskelet sisteminin osteopatik tekniklerler-elle muamelesinin birçok bozukluk için başarılı bir tedavi tekniği olduğu kanıtlanmıştır.
  • Çok sayıda ilaç terapisine doğal bir alternatif sağlayabilir.